غذاهائی که سطح ایمنی بدن شما را بالا می برند(مقاله به همراه اسلاید)

مترجم : مژگان عبدالکریمی (همکاری افتخاری)

مطالب این مقاله ترجمه مقاله ای از سایت webmd است که بطور عکس به همراه مطلب است.از کاربران علاقه مند این مطلب دعوت می شود این لینک را باز کنند
http://www.webmd.com/cold-and-flu/sl...wnl_wmh_121710

عکس هایش را ببینند شماره مطلب را در نظر بگیرند و برای متن ترجمه شده آن به متون ما توجه کنند

1-
آزمایشات در لوله آزمایش نشان می­دهد که توت سیاه که در طب سنتی بکار می­رود برای جلوگیری از آنفولانزا مفید است. برخی تحقیقات در افراد نشان می­دهد که این میوه به شما کمک می­کند تا سریعتر از آنفولانزا رهایی یابید. البته دانشمندان هشدار می­دهند تحقیقات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است. میوه مذکور سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و دارای خاصیت ضد تورم است.

2
قارچ ساده را به علت ارزش تغذیه­ای پایین حذف نکنید. قارچ دارای ماده معدنی سلنیوم و آنتی اکسیدان هاست. میزان پایین سلنیوم با افزایش آنفولانزای شدید مرتبط می­باشد. و نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامین بی موجود در این قارچ­ها نقش عمده­ای در سیستم ایمنی سالم ایفا می­­کند. مطالعات در حیوانات نشان می دهد که قارچ دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد تومور است.

3
صدف

تقویت قوای جنسی؟ تقویت سیستم ایمنی؟ شاید هر دو، به لطف ماده معدنی روی که در صدف موجود است. میزان پایین روی با ناباروری مردان مرتبط است. روی خاصیت ضد قارچی دارد اگرچه دلیل آن برای محققان مشخص نیست. اگرچه محققان می­دانند که در برخی وظایف سیستم ایمنی مانند بهبودی زخم ها بسیار مهم است.

4
هندوانه

هندوانه رسیده آبدار و تازه میزان بالایی از آنتی اکسیدان­های قوی و گلوتاتیون را داراست. گلوتانیون به تقویت سیستم ایمنی و در نتیجه از بین برندن عفونت کمک می­کند و در گوشته قرمز نرم نزدیک پوست هندوانه یافت می­شود.

5
کلم

کلم منبع دیگری از گلوتاتیون تقویت کننده سیستم ایمنی است. کلم را در طول ماه­های زمستان یعنی در فصل خود، ساده و ارزان در دسترس است. سعی کنید تا انواع کلم (سفید، قرمز، چینی) را به سوپ و خورشت خود بیافزایید تا آنتی اکسیدان غذا افزایش یابد و ارزش غذایی آن را بالا رود
6
بادام

یک مشت بادام می­تواند سیستم ایمنی بدنتان را نسبت به اثرات استرس مقاوم کند. یک چهارم فنجان بادام دارای پنجاه درصد ویتامین ای مورد نیاز شما در روز است، که این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی کمک می­کند. و درارای ریبو فلاوین و نیاسین، ویتامین ­های بی است که شما را از اثرات استرس رها می­سازد.

7
گریپ فروت

کریپ فروت دارای میزان خوبی از ویتامین ث است. اما دانشمندان هنوز نتوانسته­اند ثابت کنند که آیا می­­توان به آسانی ویتامن ث کافی را تنها از طریق غذا، یعنی بدون مکمل­های غذایی، برای درمان سر ماخورگی و آنفولانزا بدست آورد. اگر چه گریپ فروت حاوی فلاونوئید است __ یعنی ترکیبات شیمیایی طبیعی که فعالیت سیستم ایمنی را افزایش می­دهد. آیا گریپ فروت دوست ندارید؟ پس پرتقال و نارنگی را امتحان کنید

8
جوانه گندم



جوانه گندم بخشی از دانه گندم است که غذای گیاه کوچک آن میباشد بنابراین بسیار مغذی است. در میان مواد معدنی و ویتامین حیاتی، جوانه گندم دارای ویتامین های بی، آنتی اکسیدان و روی است. آن همچنین حاوی ترکیب خوبی از فیبر، پروتئین و چربی های مفید است. جوانه گندم را جایگزین بخشی از آرد معمول پختنی ها و دستور العمل های غذایی دیگر کنید.

9
ماست کم چرب

روزانه یک فنجان آن میتواند احتمال سرماخوردگی را در شما کاهش دهد. به برچسب "فراوری فعال و زنده" توجه کنید. برخی محققان معتقدند این خاصیت سیستم ایمنی بدن شمارا در برابر مقابله با بیماری ها تحریک می کند. همچنین به ویتامین دی آن دقت کنید. مطالعات اخیر ارتباطی بین پایین بودن سطح ویتامین دی و افزایش ریسک ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را نشان می­دهد.


10
سیر



سیر دارای چندین آنتی اکسیدان است که با مهاجمان سیستم ایمنی مقابله می­کند. سیر همچنین پیلوری یعنی باکتری که باعث زخم و سرطان معده می­شود را هدف قرار می­دهد(با آن مبارزه می­کند). نکاتی در مورد طبخ آن: سیر را 15 تا 20 دقیقه قبل از طبخ پوست کنده و خورد کنید تا آنزیم ها تقویت کننده سیستم ایمنی را در آن فعال سازید

11
اسفناج



اسفناج که به عنوان غذایی بی نظیر شناخته شده، بسیار مغذی است. این سبزی دارای فولیت است که به بدن شما کمک می­کند تا سلول های جدید بسازد و دی ان ای را ترمیم کند. اسفناج فیبر و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث و انواع دیگر آن را افزایش می­دهد. اسفناج را خام یا نیمه پخته شده بخورید تابیشتر از فواید آن بهرمند شوید

12
چای

سبز یا سیاه؟ هر دو دارای فلاو نیدها و پلی فنول ها هستند که با بیماری ها مقابله میکند. این آنتی اکسیدان ها رایکال های آزاد مخرب سلول­ها را می یابد و آنها را از بین می­برد.

13
سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مانند هویج بتاکاروتن آنتی اکسیدان دارد که بدن را از رادیکال های آزاد مخرب پاک می­سازد. سیب زمینی شیرین همچنین میزان ویتامین آ را افزایش می­دهد که میتواند با کندتر شدن روند پیری و کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان­ها مرتبط باشد.

14
کلم بروکلی

کلم بروکلی را به راحتی می­توانید در سوپر مارکت­ها پیدا کنید و آن را به وعده های غذایی خود بیافزایید. بروکلی تقویت کننده اساسی سیستم ایمنی است. در تحقیقاتی گزارش شده است که ماده شیمیایی در بروکلی به تحریک سیستم ایمنی موش کمک کرده است. بعلاوه آن دارای مواد مغذی است که بدن شمارا در مقابل صدمات محافظت می­کند. این سبزی داری ویتامین ث و دی و گلو تانیون می باشد. پنیر کم چرب را در کنار این غذا مصرف کنید تا ویتامین های دی و بی آن تقویت کننده سیستم ایمنی و مکمل غذای شما باشد.