مطالب این مقاله ترجمه مقاله ای از سایت webmd است که بطور عکس به همراه مطلب است.از کاربران علاقه مند این مطلب دعوت می شود این لینک را باز کنند
http://www.webmd.com/diet/slideshow-...wnl_wmh_022311


عکس هایش را ببینند شماره مطلب را در نظر بگیرند و برای متن ترجمه شده آن به متون ما توجه کنند



1
جنگ افشره ها : چه چیزی در لیوان شما است؟
چه کسی از یک لیوان بزرگ، پر از افشره خنک لذت نمی برد؟ همچنین اگر رنگش درخشان ، طعمش شیرین و مفید نیز باشد. برخی از متخصصین رژیم غذائی میگویند خیلی گرسنه نمانید. در حالیکه بهترین نوع افشره ها ارائه کننده ویتامین ها هستند، اما بدترین آنها بهتر از انوع آب های شیرین و بسته بندی شده است. WebMD کمک می کند تا این تفاوت شناخته شود.
2
بهترین انتخاب : آب سبزیجات
نوشیدن آب سبزیجات روش مناسبی است برای اضافه کردن مواد مغذی گیاهی به رژیم غذایی خود. به نظر می رسد لیکوپن موجود در آب گوجه فرنگی خطر سرطان پروستات را کاهش میدهد. آب چغندر احتمالا فشار خون را کاهش میدهد. همچنین عصاره سبزیجات آبدار مملو از فیبر، می تواند به کنترل گرسنگی کمک کند. و تمام این مزایا ، بدون دردسر حاصل میشود. آب سبزیجات، دارای قند و کالری بسیار کمتری نسبت به آبمیوه معمولی هستند.

3

بدترین انتخاب : آب "کوکتل"(آمیزه ای از انواع مشروبات، آبمیوه، یخ و غیره)
از عناوینی مثل آب کوکتل، آب با طعم نوشابه یا آبمیوه های بسته بندی شده برحذر باشید. بسیاری از این محصولات حاوی تنها مقدار بسیار کمی از آبمیوه واقعی هستند. مواد تشکیل دهنده اصلی آنها، معمولا آب و برخی از انواع شکرها مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. از لحاظ مواد مغذی ، این نوشابه های شبیه به اکثر نوشابه های غیر الکلی هستند -- سرشار از قند و کالری، اما مواد مغذی کم. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدنی های تهیه شده از میوه شیرین، بچه ها را در معرض خطر مشکلات سلامتی و مرتبط با چاقی قرار میدهد.

4
معمای 100 ٪ آبمیوه خالص
با آبمیوه خالص بدون افزودنی شیرین کننده چطورید؟ چنین نوشیدنی بی ضرر- سالم، موجب بحث بی انتهائی شده است. هیچ کس منکر این واقعیت نیست که آبمیوه واقعی، مملو از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مبارزه کننده علیه بیماری است. مسئله این است که آبمیوه به طور طبیعی میتواند از لحاظ قند و کالری بالا باشد. یک لیوان آب سیب خالص، میتواند به میزان بعضی از آب نبات ها، شکر داشته باشد. به همین دلیل استکه بسیاری از کارشناسان به یک وعده در روز توصیه میکنند.

5
انتخاب خوب : آب انار
اگر تصمیم داشته باشید که تنها یک لیوان در روز آبمیوه بنوشید، نوع بهتر آنرا انتخاب خواهید کرد. بنابراین بیائید بررسی کنیم که چه آبمیوه ای بعنوان بیشترین بازده غذائی پیشنهاد میشود. آب انار، در صدر لیست قرار دارد. از لحاظ قند و کالری بالا است، از طرفی دوز فراوانی از آنتی اکسیدان در اختیار قرار میدهد. بنظر میرسد این مواد از عملکرد مغز محافظت میکند و میتواند متوقف کننده سرطان باشد. در یک مطالعه ، 4/1 لیتر آب انار در روز، عود سرطان پروستات را کاهش داد.

6
انتخاب خوب : آب قره قاط
آب قره قاط حاوی ویتامین سی است، که برای سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است. همچنین مدارکی وجود دارد مبنی بر کمک آن به عنوان یک درمان سنتی -- برای کاهش خطر عفونت های دستگاه ادراری، آب قره قاطی را بنوشید که فاقد شیرینی باشد.

7
انتخاب خوب : آب زغال اخته
مواد موجود در زغال اخته میتواند به حفظ سلامت مغز کمک کند. در یک مطالعه کوچک ، محققان متوجه اثر آب زغال اخته در حافظه بزرگسالان در دهه هفتاد سن آنها شدند، دهه ای که با کاهش سن حافظه ارتباط دارد. کسانی که دو و نیم فنجان آب زغال اخته بمدت 12 هفته نوشیده بودند، در مقایسه با کسانی که نوشیدنی غیر طبیعی استفاده بودند، بهبود قابل توجهی در آزمون یادگیری و حافظه داشتند. بنابراین آب زغال اخته را برای افزایش سلامت مغز انتخاب کنید.

8
انتخاب خوب : آب توت آکائی
محققان به تازه گی در جستجوی خواص درمانی آب آکائی بوده اند، نوعی توت که در جنوب امریکا یافت میشود. اما مطالعات اولیه امیدوار کننده است. بنظر می رسد که میوه آکائی، غلظت آنتی اکسیدان های بالاتری نسبت به ذغال اخته یا نوعی زغال اخته دیگر بنام کران ، تمشک و توت فرنگی دارد.

9
انتخاب خوب : آب گیلاس
علاوه بر ارائه تعداد زیادی از آنتی اکسیدان ها ، به نظر می رسد برخی از آبمیوه های حبه ای، دارای خواص ضد التهابی هستند. با توجه به یک مطالعه انجام شده ، نوشیدن آب گیلاس قبل و بعد از اتمام کار می تواند درد ناشی از فعاتیت عضلانی را کاهش دهد.

10
انتخاب خوب : آب انگور قرمز
ما همه شنیده ام که شراب قرمز ، در حد اعتدال ، می تواند برای قلب مفید باشد. در مورد آب انگور قرمز نیز همینطور است. آب انگور قرمز محتوی آنتی اکسیدانهای بسیاری است -- فلاوانوئیدها و رسوراترول. مهم این است که شراب و آب انگور از تمام اجزای انگور ساخته شود -- دانه ، پوست ، و بقیه چیزها. هروقت که انگور تازه میخورید، مواد غذایی موجود در دانه ها را به دور میریزید.

11
انتخاب خوب : آب آلو
یکی دیگر از درمانهای سنتی، آب آلو است که از دیرباز برای از بین بردن یبوست توصیه شده است. این خاصیت به دلیل وجود فیبر فوق العاده بالا و ملین های طبیعی که به آن سوربیتول گفته میشود، صورت میگیرد. اما مزایای آب آلو به اینجا جا ختم نمی شود. همچنین این آبمیوه مملو از آنتی اکسیدان ، آهن و پتاسیم است.

12
درباره آب پرتقال چطور؟
آب پرتقال بطور عمده در صبحانه استفاده میشود، اما آیا این آب پر طرفدار، مفید است؟ خبر خوب این است که آب پرتقال سرشار از ویتامین سی است ، ستاره ای از لحاظ مزایای تقویت سیستم ایمنی. علاوه بر این ، آب پرتقال اغلب با کلسیم و ویتامین د غنی سازی میشود، مواد مغذی که تقویت کننده استخوان ه هستند. آب پرتقال فاقد شیرینی، نسبت به برخی آب توت ها یا آب انگورها هیچ کالری ندارد. نوع تجارتی آن هیچگونه آنتی اکسیدان ندارد.
13
کودکان و آبمیوه
بیشتر بچه ها عاشق آبمیوه هستند، اما آکادمی اطفال آمریکا، خط مشی کاملا روشنی مشخص کرده مبنی بر اینکه، میزان خیلی زیاد یعنی چه مقدار. آکادمی اطفال آمریکا، برای کودکان کمتر از 6 سال بیش از 120 - 180 گرم آبمیوه خالص در هر روز را توصیه نمیکند. برای سنین 7 - 18 سال، میزان پیشنهادی 250 - 350 گرم است.

14
آنرا رقیق کنید
اگر شما یا بچه شما بیش از یک فنجان آبمیوه در روز طلب میکنید ، سعی کنید آن را رقیق کنید. با مخلوط کردن آب و آبمیوه ، شما کالری هر وعده را تقسیم میکنید. به جای نوشیدن یک لیوان آبمیوه خالص، می توانید از دو یا سه فنجان آبمیوه مخلوط شده با آب، در طول روز استفاده کنید.

15
خوردن میوه کامل
متخصصین تغذیه میگویند، یک جایگزین عالی برای پرخوری در آبمیوه، خوردن میوه کامل است. این کار فیبر و مواد مغذی اضافی را از گوشت و خمیره میوه فراهم میکند. بر خلاف آبمیوه، انواع توت تازه یا قاچ پرتقال نیز به کنترل گرسنگی کمک میکند.